سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و آنگاه که از خبّاب یاد کرد فرمود : ] خدا بیامرزاد خبّاب پسر أرتّ را . به رغبت اسلام آورد و از روى فرمانبردارى هجرت کرد و به گذران روز قناعت ، و از خدا راضى بود و مجاهد زندگى نمود . [نهج البلاغه]
*بزرگترین بانک سوالات آزمونهای دوره ابتدایی-راهنمایی-دبیرستان*

درس زبان انگلیسی سال اول راهنمایی -   اسفند ماه  1384  - تا درس8

روی عبارت "ادامه مطلب " کلیک کنید 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط ROXANA 89/10/13:: 2:41 صبح     |     () نظر

مراحل تدریس حروف الفبای انگلیسی:

  ( دراین مرحله معلم می تواند حروف را به ترتیبی که در کتاب آورده شده اند ویا به ترتیبی که این حروف در کلمات جدیدی که دانش آموزان فرا گرفته اند بکار رفته اند تدریس کند.)

1- ابتدا سه خط مانند خطوط دفتر دانش آموزان وخطوطی که در کتاب در صفحه 2 کشیده شده است روی تخته بکشید.

2- حرف مورد نظر (ابتدا حروف بزرگ) به آرامی روی تخته بنویسید بطوریکه دانش آموزان بتوانند حرکات دست شما را دنبال کنند.(درصورت نیاز نوشتن را تکرار کنید.)

3- حرکات دست را با استفاده از فِلش و شماره نشان دهید.

4- نام حرف را چند بار تکرار کنید.

5- تصویر کلمه ای که قبلاً دانش آموزان آموخته اند و با این حرف شروع می شود را نشان دهید و بگویید:

"B" for "BALL" or "BAG"

6-  و ادامه ... در جلسه آینده


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط ROXANA 89/10/13:: 2:41 صبح     |     () نظر
روش تدریس از جمله مؤلّفه های اصلی برنامه ی درسی و از مراحل مهم طرّاحی آموزشی محسوب می شود. تدریس خوب، به معنای کمک به خود یادگیری دانش آموزان است، به بیان دیگر رو شهای تدریس، ابزارهای مفیدی برای ایجاد یادگیری با معنا هستند.هر اندازه معلّمان با رو شهای متفاوتی آشنا باشند، ابزارهای متعددی را در اختیار خواهند داشت که بتوانند توسط این ابزارها محتوا و مواد دلخواه را در اختیار دانش آموزان قرار دهند. معلّمان در تصمیم گیری برای استفاده از رو شهای تدریس و انتخاب مناسب ترین آنها، باید به عواملی؛ همچون:انتظارات خود و نظام آموزشی از یادگیرندگان، امکانات، فضا، زمان، تعداد یادگیرندگان و ... توجه کنند. علاوه براین، اگرچه هر یک از رو شها، رویکرد خاص خود را دارد ولی می توان از عناصر و مؤلّفه های آن ها، به صورت ترکیبی استفاده کرد که این امر مستلزم خلاقیت، تجربه و مهارت حرفه ای معلّمان گرامی است. لذا کمیسیون کیفیت بخشی به فرآیند یاددهی- یادگیری دفترآموزش و پرورش راهنمایی تحصیلی، پس از ارائه ی بروشورهای مربوط به نظریه های یادگیری، اقدام به طرّاحی و تدوین بروشورهایی با عنوان « روش های فعال یاددهی- یادگیری » نموده تامعلّمان گرامی بتوانند از این مجموع هها در جهت غنای علمی خود بهره بگیرند.

برای دانلود روی لینک های زیر کلیک راست کرده و گزینه Save target As را انتخاب کنید و اگر از Fire fax استفاده می کنید روی لینک زیر راست کلیک کرده و گزینه Save Link AS را انتخاب کنید.


الگوی دریافت مفهوم
الگوی بارش مغزی
الگوی پیش سازمان دهنده
الگوی حل مسئله
الگوی ساختن گرایی 5E
الگوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
الگوی اعضای تیم
الگوی استقرایی
الگوی کاوشگری

منبع: دفتر آموزش راهنمایی تحصیلی - گروه های آموزشی

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط ROXANA 89/10/13:: 2:40 صبح     |     () نظر

 ریز بارم پیشنهادی :

Download

لینک کمکی :

 دانلود کنید

جدول زمانبندی پیشنهادی :

Download

لینک کمکی :

دانلود کنید

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط ROXANA 89/10/13:: 2:40 صبح     |     () نظر

 

از لینک زیر دانلود کنید ......  حجم 210 کیلو بایت

Download

لینک کمکی :

دانلود کنید

 

<\/h2>


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط ROXANA 89/10/13:: 2:40 صبح     |     () نظر
برای تبدیل واحدها به یکدیگر می توان فنون مختلفی به کار برد . که گاه به خاطر سپردن تمامی آنها بسیار وقت گیر بوده و بازده لازم هم ندارد . در این قسمت نرم افزاری را مشاهده می کنید که می تواند واحدها را به یکدیگر تبدیل نماید.

مشاهده نرم افزار تبدیل واحدها


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط ROXANA 89/10/13:: 2:40 صبح     |     () نظر

این هم رسم های کتاب ریاضی سوم راهنمایی امیدوارم مورد پسند باشه.


اگه استفاده کردید لطف کنید نظر هم بدید.

 

برای دانلود رسم های کتاب ریاضی سوم راهنمایی بر روی لینک زیر کلیک کنید. 

www.math-moallem.blogfa.com


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط ROXANA 89/10/13:: 2:40 صبح     |     () نظر
یک رشته ی ورزشی رو مد نظرتون قرار دهید. بدون تردید از جمله فاکتورها و عوامل موفقیت یک تیم یا یک ورزشکار میزان آمادگی "از جهات مختلف روحی ، روانی و البته بدنی"آن ها برای رویارویی با حریف و انجام یک مسابقه ی مقتدرانه است.

در مورد درس خواندن هم یک چنین آمادگی هایی مورد نیاز است.

گاهی یک مطلب و مفهوم را چندین بار توضیح می دهیم و باز عده ای از دانش آموزان اشتباه می کنند و در همان کلاس با دانش آموزانی مواجه هستیم که تنها با یک بار گفتن و توضیح دادن ، اصل و عمق مطلب را درک می کنند.

و نمی توانیم همه ی کسانی که خوب یاد نگرفته اند را ، به بی توجهی به کلاس و معلم و دوستانشان متهم کنیم .

و باور داریم که بعضی ازدانش آموزان مان زمینه و آمادگی فوق العادهای برای درک و فهم و حتی کشف مفاهیم را دارند.

اما آن چه من می خواهم اضافه کنم  این است که ، بازی و سرگرمی های ریاضی در ایجاد آن زمینه و آمادگی ، تاثیر به سزایی دارد و به نظر می رسد که یکی از فاکتورهای اصلی ارتقای آمادگی یادگیری ، همین بازی و سرگرمی ریاضی باشد. و آوردن هدفمند بخشی تحت همین عنوان را در ریاضی راهنمای مغتنم می دانم .

البته به جهت اینکه پاسخ به این بخش ها را ، اختیاری توصیف کرده اند معمولا ما معلمین ، بی تفاوت از این قسمت می گذریم.در حالی که مهم تر و مهم تر از آن است که مورد بی توجهی قرار گیرد.

شاید بتوانیم با کم و کوتاه کردن و گذشتن از پاسخ به سؤالات و تمرین های تکراری در کلاس به این بخش هم پرداخت.

بیاییم با ترغیب دانش آموزان مان به این بخش ، لبخند شادی و موفقیت را در چهره هایشان ببینیم .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط ROXANA 89/10/13:: 2:40 صبح     |     () نظر

همانطور که همکاران گرامی می دونند ارزشیابی های مستمر یکی از ارکان اصلی آموزش ریاضی هست.بنابراین با اجرای درست ارزشیابی های کلاسی می توانیم گام مهمی در این عرصه برداریم.حال چگونه می توانیم این ارزشیابی ها را پربارتر کرده و نتایج آن را در رفتار یادگیری دانش آموزانمان مشاهده کنیم.یکی از این روش ها آزمون های کوئیز یا همان آزمونک ها  هستند که نیاز به تدارک خاصی ندارد و با وقت و هزینه بسیار کمی قابل اجراست و می توان هرجلسه یا یک جلسه در میان ان را اجرا کرد.

ولی باید توجه داشته باشیم که برای بهتر برگزار کردن این آزمونک ها بهتر از سوال های متفاوت برای افراد هر گروه استفاده شود.به طور مثال اگر گروه ها 4 نفری هستند برای نفرات اول گروه ها که همان سرگروه ها هستند یک نوع سوال و برای نفرات دوم هم همین طور و ....

با متفاوت بودن سوال ها می توانیم به تفاوت های فردی دانش آموزان هم توجه کرده و سطح یادگیری هر یک را با توجه به توانایی اش بسنجیم. برای اینکه وقت کلاس بیخودی تلف نشود می توانیم قبل از کلاس  یک برگی آ4 را 4قسمت کرده و 2سوال متفاوت از درس جلسات قبلی در هر کدام نوشته و از هرکدام به تعدام لازم کپی تهیه کنیم و  تصحیح آنها را هم به خارج از کلاس موکول کنیم.بعد از تصحیح دانش آموزان اشکالات خود را درست کرده و این برگه ها را در پوشه ای به نام پوشه کار نگهداری می کنند.

http://mathclub2.blogfa.com

نظر شما چیست ؟


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط ROXANA 89/10/13:: 2:40 صبح     |     () نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >